Childrens Room Decor www.farsicad.com

چیدمانی با احساسات کودکی – بهمراه عکس های دکوراسیون اتاق کودک

اگر می‌خواهید برای اتاق کودکتان چیدمانی زیبا و بی نظیر آماده کنید که در عین سادگی شیک هم باشد به توصیه های ما توجه نمایید.

نکاتی که باید مورد توجه والدین عزیر قرار گیرد: در دکور کردن اتاق کودک باید به عوامل متعددی توجه نمایید.ایمن بودن یکی از مهمترین نکاتی است که باید در وهله اول مورد توجه قرار دهید.

 

Childrens Room Decor www.farsicad.com
دکوارسیون داخلی اتاق خواب کودک

 

در وهله بعد استفاده از رنگهای شاد یا تصاویر رنگارنگ ، پرده های زیبا و یا روتختی هایی با تصاویر و رنگارنگ لازم است ،تا فضایی سرگرم کننده برای کودک ایجاد شود.

دقت نمایید که از وسایلی در دکور اتاق کودکتان استفاده کنید که دارای لبه های تیز نباشد و ایمنی کودک را تامین کند.

 

برای خواندن این مقاله بسیار زیبا و همچنین دیدن جدیدترین دکوارسیون های اتاق کودکان به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Childrens Room Decor www.farsicad.com 1

برای انتخاب رنگ اتاق خواب کودک از رنگ‌های بدون سرب استفاده كنید.همچنین با استفاده از رنگ‌های شاد و همچنین تکنیک‌های نقاشی روی دیوار، می‌توانید اتاق او را به یک سرزمین افسانه‌ای تبدیل کنید. برای مثال، می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه كودك خود یا موضوعات برگرفته از کتاب‌های داستان، بر روی دیوارها نقاشی کنید و یا روی سقف اتاق خواب کودک، آسمانی پر از ابرهای پنبه‌ای یا کهکشانی پر از ستاره بکشید. با این کار، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده، زمینه را برای پرورش خلاقیت‌ او نیز آماده کرده‌اید.

 

Childrens Room Decor www.farsicad.com 3

تشویق کودکان به جمع‌آوری و نمایش عکس‌های خانوادگی باعث تقویت محبت او به خانواده خواهد شد.تقویت این حس باعث می‌شود تا در دوران بلوغ و نوجوانی به والدین، اقوام و دوستانشان اهمیت بیشتری داده و مهربان‌تر باشند
اختصاص دادن بخشی از اتاق به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه کودک، باعث شکوفایی استعدادش می‌شود. به‌طور مثال می‌توانید روی یکی از دیوارها، تابلویی از جنس چوب‌پنبه نصب کنید تا فرزندتان بتواند نقاشی‌ها و پوسترهای مورد علاقه‌‌اش را با پونز بر روی آن نصب كند. این امر موجب می‌شود تا او بتواند هر روز بر روی دیوار اتاقش، مجموعه‌ای از چیزهای مورد ‌علاقه‌ا‌ش را ببیند. به دلیل آنكه بچه‌ها به طور ذاتی به گردآوری اشیا و جمع کردن عکس‌های مورد نظرشان علاقه‌مند هستند، می‌توانید با نصب این تابلو، جایی برای این کار برایشان ایجاد نمایید. همچنین با استفاده از این روش از ریخت و پاش‌های اضافی هم جلوگیری خواهید كرد.

 

Childrens Room Decor www.farsicad.com 13

 

برای اینکه اتاق کودکان در آینده هم مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است مبلمانی ساده و کاربردی برایش تهیه كنید. توجه كنید كه اگر در مبلمان، چوب به‌ کار رفته است، حتما لایه تثبیت‌کننده سیلر نیز به آن زده شده باشد
قفسه‌ای بدون در و با اندازه‌ای قابل تنظیم در اختیار کودک بگذارید تا چیزهایی مانند اسباب‌بازی، ماکت ماشین و هواپیما، کتاب و دفتر، وسایل ورزشی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم نقاشی و چیزهایی از این قبیل را در آن نگهداری کند. البته توجه داشته باشید كه این قفسه‌ها باید روی دیوار ثابت شده ‌باشند تا اگر کودک از آن بالا رفت، قفسه‌ها بر روی او نیفتند. همچنین از نصب قفسه‌هایی که در‌های شیشه‌ای دارند نیز بپرهیزید.

 

Childrens Room Decor www.farsicad.com 28

 

یکی از قوانین مهم در دکوراسیون اتاق کودک، سهولت در امر نگهداری، نظافت و مراقبت از اجزای آن است، بنابراین هنگام انتخاب لوازم، این نکته را در نظر داشته‌ باشید که باید اجزای این اتاق قابل‌ شستشو و ضد لک باشند.
در انتخاب کف‌پوش مناسب برای اتاق کودک دقت کنید. موکت‌های بادوام و قالیچه‌های قابل شستشو و انعطاف‌پذیر از جمله کف‌پوش‌های مناسب برای اتاق کودکان به حساب می‌آیند. بهتر است هنگام خرید این نوع کف‌پوش‌ها، رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده را انتخاب کنید زیرا معمولا کودکان، از طرح‌ها و رنگ‌های تند و گرم، زودتر خسته می‌شوند.
هنگام انتخاب تختخواب برای کودکان، شرایط سنی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید برای نوزادتان تختخواب تهیه کنید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که فاصله بین نرده‌های محافظش حداکثر 6 سانتی‌متر باشد تا ایمنی نوزاد به خطر نیفتد. همچنین این نرده‌های محافظ باید به اندازه‌ای بالا بیایند که نوزاد نتواند به راحتی از تخت خارج شود.

بیشتر بخوانید  عکس و نقشه های ویلای شیب دار دوبلکس - آفریقای جنوبی - اقلیم گرم و مرطوب

 

Childrens Room Decor www.farsicad.com 4

 

نور اتاق کودک باید ملایم و غیرمستقیم باشد. برای این کار، می‌توانید از انواع نورهای بازتابی یا پخش‌شونده استفاده کنید تا چشم کودک آزرده نشود. یادتان باشد در مکانی که اختصاص به فعالیت‌های کودک دارد، نوری جداگانه تعبیه كرده و از نورهای تزیینی هم در دکور اتاق کودکان بهره ببرید. می‌توانید انواع چراغ‌های تزیینی ریز را در جایی از اتاق قرار بدهید تا فضای خاصی را برای سرگرمی و تفریح کودکان ایجاد کرده باشید.
برای پوشش پنجره‌های اتاق کودکان، توصیه می‌شود از کرکره‌ یا شاتر استفاده کنید. این وسایل، نور را تنظیم كرده و هوا را به جریان می‌اندازد. همچنین چین‌دار و دست و پاگیر نیز نیستند.

اختصاص‌ فضاهای‌ متعدد در اتاق‌ برای‌ جمع‌‌آوری‌ وسایل‌ بسیار مفید است. برای این منظور می‌توانید از كمدهایی‌ با كشوهای‌ زیاد و بزرگ و همچنین تختخوابی‌ كه‌ از فضای‌ زیر آن‌ بتوان‌ برای‌ گذاشتن‌ چمدان، لباس‌ و دیگر وسایل‌ استفاده‌ نموده بهره بگیرید.در انتخاب اشیای اتاق كودك به عقیده او نیز توجه كنید، به این وسیله حس استقلال‌طلبی او نیز تقویت خواهد شد.

 

Childrens Room Decor www.farsicad.com 7

 

و اما یک نکته روان شناسانه
متخصصان روانشناسی معتقدند قبل از به دنیا آمدن کودک والدین باید رنگ اتاق خواب را انتخاب کرده باشند.
اگر والدین اصرار داشته باشند اتاق کودکشان حتماً دارای رنگی شاد و مطابق با سن و جنس کودک باشد می بایست برای رنگ کردن اتاق کودک تا قبل از به دنیا آمدنش تصمیمات خود را بگیرند زیرا کودک از همان ابتدای تولد یا حداقل در نخستین سال تولد با اتاقش آشنا شده و در آن محیط خوابیده، بازی می کند یا آرام می گیرد. بنابراین لازم است اتاق کودک محیطی آرام باشد تا به راحتی بتواند در آن محیط احساس امنیت کند.داشتن آرامش تنها یک مشخصه برای اتاق کودک خردسال تا قبل از سن 2 سالگی است. کودک تا قبل از 2 سالگی بیشتر نیازمند ثبات اشیا است کودکان در سن 8 ماهگی به پدیده «ثبات اشیا» دست پیدا می کنند یعنی تا قبل از 8 ماهگی هر شیء اگر از جلوی چشمان کودک محو شود، کودک آن را نابود شده می پندارد و تلاشی برای جست وجوی مجدد آن نمی کند. این ثبات شیء کم کم در کودک شکلی جدی تر گرفته و کودک نیاز پیدا می کند تا محیط پیرامونش شکلی با ثبات تر داشته باشد.
ثبات شکل و اشیا در محیط و دکوراسیون داخلی اتاق کودک در نهایت به او کمک می کند تا نقشه ذهنی مناسبی از محیط اطرافش بکشد. گذشته از ثبات اشیا در محیط پیرامون کودک، ثبات رنگ هم به کودک کمک می کند تا او بعد از حدود یک سال آن محیط را خوب شناخته و طرح اولیه ای از آن در ذهنش ترسیم کند و در مواقعی که والدین نیز حضور ندارند او بتواند در اتاق خودش به آرامش برسد. بنابراین کودکان با رنگ، ارتباط بیشتری برقرار کرده و بیشتر به همان رنگی گرایش دارند که از ابتدا با آن آشنا شده اند.

 

جدیدترین طرح های دکوارسیون داخلی و مبلمان منازل ، اداری و تجاری

 

برای دیدن هر کدام از عکس ها در سایز بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید

 

 

منبع : وب سایت تخصصی معماری و دکوارسیون داخلی

6 thoughts on “چیدمانی با احساسات کودکی – بهمراه عکس های دکوراسیون اتاق کودک

  1. مهشید says:

    سلام
    تصاویر عالی بود
    به نظر من بچه ها هم مثل سن های بزرگتر حس تکراری شدن محیط – خسته شدن از اشیا و طرح ها در وجودشون هست ، به همین خاطر بهتره محیط اتاق بچه رو طوری طراحی کرد که این حسو بعد از یه مدت کوتاه تو وجودش ایجاد نکنه ، مثل تصویر سوم دکوراسیون پازل به نظر من حس تکراری شدن رو ایجاد میکنه

  2. مهشید says:

    سلام سیروس خان
    به کمکتون ،به نظرتون احتیاج دارم اگه میشه تو نقد کردن طرحها کمکم کنید. نسبت نظرایی که دادم تو سایتتون لطف کنین بهم بگین که چه جاهایی رو دارم اشتباه می کنم لازم به تصحیح هستش و روششو برام بگین … اگه ممکنه قبل از عصر دوشنبه همین هفته .
    با سپاس و احترام

دیدگاهتان را بنویسید