نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan

فرودگاه ملکه عالیه در کشور اردن – عکس + پلان

دفتر معماری فاستر و همکاران از چادرهای بدوی عرب الهام گرفته اند تا ترمینال جدیدی که همین هفته در پایتخت اردن، شهر امان افتتاح کردند را طراحی و اجرا کنند.

نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan

این فرودگاه که درست بیرون پایتخت این کشور قرار گرفته است، با طرح مدولارش امکان توسعه این فرودگاه را در آینده میّسر می‌کند. برنامه این است که تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت این فرودگاه از ۳.۵ میلیون مسافر در سال به ۱۲ میلیون افزایش پیدا کند.

برای دیدن نقشه ها و پلان های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.


گنبد‌های بتنی‌ `چادری` در تمام ترمینال تکرار میشوند و برای دورتا دور شیشه‌ای آاش سایبانی را فراهم می‌نمایند. فاستر در این تاره از ایده‌های معماری اسلامی و رجوع به طبعیت و ایجاد فضایی برای ادراک ذات لا یتناهی این آفرینش الهام گرفته است. زیر هر یک از گنبدهی بتنی‌ خطوطی شعبی‌ رگبرگ‌های یک برگ هاک شده و جایی‌ که گوشه گنبدها به هم می‌رسند به ستونی ساقه ور تکیه داده شده است. محل رسیدن گنبد به ستون یا برگ به ساقه فرمی قطره گونه شکل گرفته که با شیشه پوشیده شده است و نور را به فضای داخلی‌ می‌کشاند.

بیشتر بخوانید  مجموعه عکس های معماری برای پس زمینه دسکتاپ - بخش اول

بتن استفاده شده با شن محلی مخلوط شده تا رنگ قهوه‌ای ملیحی را در آن به وجود آورد. این به منظور آن‌ بوده تا معماری هماهنگی‌ ملایمی با کویر اطرافش داشته باشد.

نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan

اگر بدنبال نقشه ، رساله و مطالعات کامل فرودگاه هستید می توانید به شماره پایین تماس بگیرید تا در عرض چند دقیقه برای شما ارسال گردد ( ارسال نقشه با هزینه می باشد ، اگر دنبال فایل رایگاه هستید تماس نگیرید )

0936-6050696

سیروس برادران

رساله و مطالعات طراحی فرودگاه (پایان نامه معماری)

One thought on “فرودگاه ملکه عالیه در کشور اردن – عکس + پلان

دیدگاهتان را بنویسید